Kliknutím na Přijmout cookies dáváte souhlas s uložením vybraných cookies (nutné, preferenční, výkonnostní, marketingové). Cookies používáme pro lepší fungování našeho webu, měření jeho výkonnosti a cílení a personalizaci reklam. To jaké cookies budou uloženy, můžete svobodně rozhodnout pod tlačítkem Upravit nastavení.
Prohlášení o cookies.
S nápadem, že na cestu by bylo dobré vidět přišla jako první žena, Mary Andersenová z New Yorku a také sestrojila první funkční prototyp. Přímý mechanický předchůdce dnešního stěrače byl patentován 10. listopadu 1903.
Jak často měnit stěrače?
Hlavním důvodem pro výměnu je samozřejmě jejich stav, nemá smysl je měnit jen proto, uběhl čas určený výrobcem. Na druhou stranu nechávat na autě stěrače které jsou ve špatném stavu, jsou zpuchřelé, mají ztvrdlé gumičky nebo špatně přilnou ke sklu a zanechávají výrazné šmouhy. Má negativní vliv nejen na pohodlí výhledu, ale hlavně na bezpečnost. Jízda se špatnými stěrači je v extrémních případech hazardováním se životem, zejména pak v nočním dešti. jejich doba.
Kapalina do ostřikovačů
Kapalinu do ostřikovačů vybírá většina řidičů podle dvou parametrů: deklarované odolnosti mrazu a ceny. I "modrá voda“ má však celou řadu záludností: nekvalitní kapaliny poškozují povrchové díly auta, na skle klidně zmrznou v neprůhlednou vrstvu, mívají vysoký podíl látek toxických pro člověka i životní prostředí.
Kapaliny do ostřikovačů procházejí náročnými testy, které zaručují nejen čisticí a odmašťovací schopnosti, ale také odolnost mrazům. Jejich složení zabraňuje tvorbě usazenin a tím riziku zanášení ostřikovacích trysek.
Letní směs do ostřikovačů se používá od konců mrazíků až do pozdního podzimu, kdy už se teploty zase snižují. Jejím základem je voda, speciální saponáty, případně aromata.
Zimní nemrznoucí směs do ostřikovačů se do auta lije nejlépe před začátkem prvních mrazů. Kromě vody a saponátů obsahuje ethanol a silné regulátory zápachu.